Chuck Taylor és a cipő
2014. október 08. írta: Kaitlin

Chuck Taylor és a cipő

Kb. 20 éves korom óra akarok magamnak venni egy Converse cipőt. Az idei BalatonHang előtt el is mentem, hogy akkor én egyet jól a magamévá teszek, de gondoltam előtte felpróbálom, mert ugye sosem lehet tudni, hogy éppen milyen irányba változott az általában 39-es lábam. Lelkesen és ártatlanul felvettem a meggybordó, magasszárú Converse-t, elcsámpáztam benne a tükörhöz és konkrétan kitört belőlem a röhögés, mert pont úgy állt rajtam, mint aki kiszabadult az elmegyógyintézetből. Illedelmesen megköszöntem az eladókislánynak a segítséget és orrlógatva kisétáltam az üzletből, hogy Converse-em sem lesz már soha. Viszont a történetét megosztom Veletek, mert izgalmasabb mint az én kalandom a cipővel!

 funny converse.jpg

A sztori úgy indult, hogy van egy gyár Maldenben, Massachusetts-ben, amit 1908-ban nyitottak meg Converse Rubber Corporation néven. Magyarul Converse Gumigyár. Az 1910-es években ez a gyár meglátta a lehetőséget a kosárlabdában, hogy egyre népszerűbb sport, amihez a cipő viszont nem elég "profi". Hosszas fejlesztés és kutatás után végül 1917-ben piacra dobták az All Star kosárcipő első verzióját. Ez nem úgy nézett ki, mint a mai All Star cipők. Barna volt, fekete szegéllyel, vastag gumitalppal és boka felé érő szárral. Ez lett az első tömegtermelésben készült kosárladba cipő, bár a kezdetekben az eladás nem volt az egekben. Akkor indult elhódító útjára a cipő, amikor Chuck Taylor csatlakozott a Converse sales csapatához 1921-ben. Nem csak ügynök, hanem az All Star csapat játékosa/edzője is lett és az ő nevéhez fűződik a Converse Basketball Yearbook ötlete is. Chuck Taylor annyira jól csinálta a dolgát, hogy a cég 1932-ben az All Star logót kiegészítették a "Chuck Taylor" névvel és így született meg az All Star Chuck Taylor cipő. Tadááám! 

original converse all star.jpg

 

 És itt a logó is, nagyban:

converse all star chuck taylor logo.jpg

Ezek után már megállíthatatlannak tűnt a siker: az 1936-os Olimpián a kosarasok Chuck Taylort viseltek, méghozzá fehér-kék-piros hazafiias színkombinációban. De nem csak az Olimpián, a második világháborúban is használták ezeket a cipőket, ez lett az amerikai hadsereg hivatalos "surranója".

Chuck feher.jpg

Így utólag űgy tűnhet, hogy Chuck Taylor volt a Converse márka szíve és lelke, hiszen a halála utána cég már nem tudta tartani piaci vezető szerepét és lassúő hanyatlásnak indult. Tovább nehezítette a helyzetet, hogy megjelentek a kifejezetten sportolásra kifejleszett cipők (Nike, Adidas és társai), akik folyamatosan hódították el a vásárlókat a Converse-től. Viszont a sneakerek világában a Converse még mindig az élen jár. Már nem a sportot fejezi ki, inkáb a mainstream kultúra elleni lázadást szimbolizálja. Rockerek, repperek, lázadók, művészek, godolkodók és egyéniségek cipőjévé vált, akik ki akarnak tűnni a tömegből, akiknek fontos az, hogy rögtön lássák rajtuk, hogy kik ők és mit képviselnek. Gondoljunk csak Kurt Cobainra...

cool converse.jpg 

 

Forrás: ittni, meg itt

Képek: innen, innen, innen, innen és innen

Ha Téged is érdekelnek a cipők, klikk és like!

A bejegyzés trackback címe:

https://ciposarok.blog.hu/api/trackback/id/tr796763801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

avc 2014.10.08. 22:29:03

a lázadást jelképezi egy globális márka, aham, persze, épp mint a mcdonald's vagy a shell

valakitalánvagyok 2014.10.08. 23:08:12

hát ez gyenge egy cikkecske lett

seepheerd 2014.10.09. 00:18:38

Afganisztánban Converse bakancsot vettem. Kosarazni nem lehetne benne, de terepen eszméletlen jó!

Kecsuka 2014.10.09. 07:54:25

Sajnos én nem találtam más különbséget a egy magas szárú "kínai" tornacipő és egy Converse között mint az ár és "illat". Bár a szagban kisebb volt a differencia mint az árban.

gpek · http://www.gpek.hu 2014.10.09. 08:09:32

A kínai az 3 hónap után megy tönkre (a talpáról még nem jön le a vonalkód), egy Converse meg lekopik a talpa és kész, a cipőnek semmi baja. Ha ezt nem észrevenni akkor, vegyél geely autót meg egy clone S5-t. Nyílván nem a hazai mesterségesen lent tartott fizetéshez mérik a termék árát. Bírom az ilyen feleannyiból kétszer jobbat veszek embereket.

schawo2 2014.10.09. 08:51:02

- Ti mind egyéniségek vagytok!
- Igen, mi mind egyéniségek vagyunk!
- Ti mind különbözőek vagytok!
- Igen, mi mind különbözőek vagyunk!

Kecsuka 2014.10.09. 11:08:32

@gpek: Csak néhány kérdés: írtam-é olyat, hogy megvettem magamnak? Nem. Akár a kínait, akár a Converse-t? Nem.
Nem vagyok "feleannyiból kétszer jobbat veszek ember". Sőt igenis a minőséget keresem és azt meg is tudom fizetni, szerencsére. DE, a túl árazott vagy méltatlanul túlértékelt dolgokat messzire kerülöm. A fiamnak volt Converse cipője, egyszer. Meg volt kínai tornacipője is. Nem kell neki több se ebből se abból. De az Ő véleményét nem nekem a tisztem itt tolmácsolni. Talált ezektől sokkal jobbat. Ennyi.
süti beállítások módosítása