Az a piros cipő
2014. október 24. írta: Kaitlin

Az a piros cipő

Nagyon sokféle emberrel vagyok körülvéve, akikről mindenféle dologról szoktam beszélgetni és mindenki másképp látja a világot, viszont egy dologban nagy hasonlóságot találtam bennük. Főleg természetesen a nőkben, akiknek a nagy része úgy gondolja, hogy a piros cipő kurvás. Hogy miért gondolják így, arra nem kaptam senkitől kielégítő magyarázatot vagy választ. Nekem volt (sajnos csak volt) egy piros cipőm, amit imádtam és nagyon sajnáltam, amikor ki kellett dobnom, mert én abban istennőnek éreztem magam. Én szentül hiszek a piros cipő erejében és hogy mekkora magabiztosságot és önbizalom löketet ad annak, akinek a lábán van.  Sőt, hallottam már olyat is, hogy ha nincs önbizalmad, vegyél fel piros cipőt. Most pedig megosztom veletek a piros cipő történetét, mert van neki, nem is akármilyen!  Egészen biztos vagyok benne, hogy mindenkinek tartogat valami újdonságot. 

red heel heart.jpg
a piros cipő, mint státusz szimbólum – igen, státusz szimbólum -, a középkorban terjedt el és nagyon fontos üzenetet hordozott. XIV. Lajos volt az az uralkodó, aki piros magassarkú cipőt viselt és rendeletbe is iktatta 1673-ban, hogy csak a nemesség, sőt, csak az ő kegyeltjei hordhattak piros sarkú cipőt.  Ezek után mondja azt bárki is, hogy a cipőd nem üzen semmit, amikor a középkorban le is fejeztek, de minimum megbüntettek, ha jogtalanul vettél fel magas sarkút vagy piros sarkú cipőt. A prios, mint szín, a sarok pedig mint forma üzente a világnak azt, hogy a viselője más társadalmi csoporthoz, vagy ha úgy tetszik, kaszthoz tartozott. A szín a kiváltságosok, a gazdagok, a tehetősek, a befolyásosok színe volt, erőt és hatalmat sugározott és tiszteletet követelt. Mindezek mellett megkülönböztető szerepe is volt: elválasztotta a pórnéptől a nemeseket. Ezek a cipők drágák is voltak, hiszen a piros színt egy mexikói bogárból nyerték ki, ennek a piros pigmenjével színezték meg/be a cipőt vagy annak a sarkát. Az „uralkodását” Napóleon hatalomra kerülése törte meg, ugyanis ő eltörölte ezt a rendeletet a francia forradalom végetértével és inkább preferálta a lapos cipőt mindenkin. Pedig nem volt egy égimeszelő.
 
red heels.jpg
Nem csak a világi, hanem az egyházi életben is meghatározó szerepe van a piros cipőnek, így teljesen biztosak lehetünk abban, hogy nem ördögtől való találmány! A pápai cipő is piros, de nem divatból. Igaz, ma már van külön cipésze a pápának, így akár valami új design-t is bevezethetett volna Adriano Stefanelli, de nem tette.II. János Pál pápának készített egy cipőt, ami után ő lett a pápák hivatalos cipésze. Sem a stílus, sem a szín nem változott az évszázadok folyamán, a hagyományt követi Stefanelli is. A pápai hivatalos öltözéknek 3 elemének nem változott a színe az idők folyamán és ezek közül az egyik a lábbeli. Jogosan merül fel a kérdés, hogy miért éppen piros is az egyházi vezető cipellője? Az általánosan elfogadott értelmezés szerint a mártírok vérét hivatott szimbolizálni, ugyanúgy, ahogy Jézusét is, illetve a pápa Jézusnak való engedelmességét. Szóval alapvetően nem egy trendi darab, hanem mély üzenetet hordoz magában.
pope red shoes.jpg
Forrás: itt és itt
Képek: itt, itt és itt-e.
Ha Téged is érdekelnek a cipők, klikk és like!

A bejegyzés trackback címe:

https://ciposarok.blog.hu/api/trackback/id/tr296826295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása