Üstökös, Cipő, Kiállítás
2014. november 24. írta: Kaitlin

Üstökös, Cipő, Kiállítás

Az eggyel ez előtti posztban ígértem, hogy elmondom, hol lehetett hallgatni a cipős zenéket és nézni és ámuldozni a cipőkön egyszerre, vagy csak ücsörögni és "szakkönyveket" lapozgatni. Igen, ez a Shoeting Star kiállítás volt Bécsben, a Hundertwasser Múzeumban. Még augusztusban gyűjtöttem be az élményt, amit most megosztok veletek is, mert nem mindennapi volt, az tuti. Eleve a helyszín választás nagyon jó volt. Én még soha nem voltam a Hundertwasserban, de nagyon tetszett, annak ellenére is, hogy néha majdnem felbuktam a saját lábamban a hullámzó padló miatt, de nem baj, tetszett. Meg a Hundertwasser Ház is, de annak semmi köze ehhez a poszthoz, de azért egy kis ízelítő:

Hundertwasser.jpg

Szóval ezen a kiállításon a cipő volt a főszerepben, de nem a hagyományos értelemben. Nagyrészt olyanok voltak, amik mindennapi viseletre teljesen alkalmatlanok, inkább a cipőtervezők gátlástalan fantáziáját vonultatták fel és azt mutatták meg, hogy mi minden ihlethet meg egy szakértőt, tervezőt és azt hogyan tudja cipőformájúra faragni. De legalábbis valami olyasmire. A világ minden tájáról származó tervezők munkáit lehetett megcsodálni. Lista a poszt végén.  A kiállítás alatt végig cipős zenék mentek, amikor beléptünk, akkor pont a DM-tól a Walking in My Shoes, engem itt megnyertek kb. Az első cipő, amit megláttam, az egy Lady Gagának tervezett darab volt, hova tovább gondoltam magamban. És volt tovább, mert Kobi Levi cápa cipője is ott volt, élőben, amit én a neten hónapok óta nézegetek. 

capa_cipo.jpg

De ezek csak a szolid darabok voltak. Ezek után jött a "durvulás": plafonról lógó véres, cipős lábak; "öngyilkos"cipő (by Julius Welby), aminek a sarkából egy madzag nőtt ki, amit be lehet dugni a konnektorba és cső; a cipő, aminek a talpa emberi fogakból volt kirakva (WTF??); az elefántkaki (INSA) felhasználásával készült lábbeli és társai. Szóval volt megdöbbenés és tényleg nem a praktikum vagy a funkció volt előtérbe helyezve, hanem a design és a művészet. Ezért olyan alkotásokat voltak láthatók, amik egy teljesen másik dimenzióba helyezték a lábunkon hordott alkalmasságot és megmutatta azt is, hogy ebben a témában is lehet olyat alkotni, ami szó szerint műalkotásnak számít. Például a cipő, aminek a talpában egy egész mese volt elmesélve. Hát attól meghaltam. Ami még nagyon tetszett az az volt, hogy voltak könyvek, amik a cipőről szóltak, történelem, divat, gyűjtők és még több más témában is. Le lehetett ülni a sezlonyra és lapozgatni, olvasgatni őket vagy éppen megkeresni, hogy az egyik kiállított cipő kinek a gyűjteményéhez tartozik.

Abszoltút plusz pont még: családi programnak is ideális lehetett, mert a bejáratnál a gyerekeknek készített foglalkoztató füzetet lehetett elvenni, hogy lurkók se unják szarrá magukat, amíg anyu és apu kulturálódik. Meg ugye ne szedjék szét a berendezést azonnal. 

Sajnos fényképezni nem lehetett, ezért a netről szedtem össze nektek néhányat, a kiállított darabokból, leginkább azokat, amik nekem tetszettek.

Képek: innen, innen, innen, innen és innen

Művészek listája itt

Ha Téged is érdekelnek a cipők, klikk és like!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ciposarok.blog.hu/api/trackback/id/tr756916803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása