Cipő a múzeumban
2014. augusztus 30. írta: Kaitlin

Cipő a múzeumban

Múlt vasárnap volt a lányoknak kultúrprogram, elmentek kiállításra, én nem csatlakoztam, mert nem érdekelt, inkább sportoltam helyette, bár így utólag jobban jártam volna, legalábbis izomlázam biztos nem lett volna egy hétig. szóval a lányok elmentek kultúrálódni és én is kedvet kaptam hozzá. Találtam is nagyon érdekes kiállítást a szomszéd fővárosban, Shoeting Star címmel. El is megyek szétnézek, hogy mit mutatnak meg. A cipők inkább mint műalkotások vannak fókuszban, nem igazán a funkció van előtérben. Design, építészet és művészet. Összegyűjtöttem egy pár cipő múzeumot a világ minden tájáról. Az "egyértelműeket" most nem említem, mint a Ferragamo múzeumot, hisz azt már mindenki ismeri. 

1. SONS, Kruishouten, Belgium
Shoes or no Shoes?-ból adták a nevét. Nekem ez annyira tetszett, annyira ötletes! Nálunk a hangsúly inkább az etnográfiai vonalon, illetve olyan cipőket állítanak ki, amelyeknek különleges kulturális jelentősége van. Inkább művészi, mint divat darabokról van szó, ami érthető is ebben a kontextusban. 
SONS.jpg
Kép: innen
2. Bata Cipő Múzeum, Toronto, Canada
Itt a cipő több, mint 4500 éves történetét is megtekinthetjük, nem csak a régen, illetve ma divatos cipőket. 4 galériában vannak állandó és időszakos kiállítások. A történetet bemutató az egyik állandó kiállítás. A múzeumot Sonja Bata alpította 1940-ben. Sonja férje cipész volt, a korábbi Csehszlovákiából mentek Kanadába, szóval volt háttér hozzá. Meg persze Sonjat elbűvölték a cipők és ő ilyen formában tiszteleg előttük. A honlap maga nagyon felhasználó barát, külön piros pont nekik a "Fun Facts" oldalért! 
Bata Shoes_2.jpg
Kép: innen
3. Marikana Cipő Múzeum, Manila, Fülöp-szigetek
Bár a jó szerencsém már elvitt egyszer a Fülöp-szigetekre, nem Manilában voltam. Ez a múzeum viszont ott található és a korábbi filippínó diktátor feleségének, Imelda Marcos cipőit állítja ki. Körülbelül 800 párról van szó, ami nem az összes cipője a hölgynek. Állítólag azért is állították ki, hogy megmutassák a lakosságnak, hogy a gazdagok milyen jól élnek és mire költik az állami pénzeket. Imelda viszont állítja, hogy az összes cipőjét ajándékba kapta. Én itt nem lehetek döntőbíró, de azért egy ilyen gyűjtemény nem kis teljesítmény!
Kép: innen innen
4. TUSPM, Philadelphia, USA http://podiatry.temple.edu/about/shoe-museum
Dr. H. Augustus Wilson, ortopéd orvos, több, mint 30 nemzet cipőit gyűjtötte össze. Ezeket lehet megtekinteni az egyetemi múzeumban, de vannak itt más érdekes darabok is, mint például a 200 éves francia "sabot"facipők, amik szinte ugyanolyanok, mint a holland fapapucsok. De ők adták a világnak a szabotázs szót! :) De vannak egyiptomi temetési cipők, eszkimó csizmák, vas búvár cipők vagy malajziai lábbelik is. Nagy érdekes helynek tűnik, ha a környéken járok, biztosan be fogok nézni.
TUSPM.jpg
Kép: innen
A múzeumok listája
Még több cipő és érdekesség a facebookon

A bejegyzés trackback címe:

https://ciposarok.blog.hu/api/trackback/id/tr206628771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása